Uważaj na kontakt ze strony oszustów podszywających się pod pracowników IPOPEMA TFI więcej

Deklaracja dostępności dla strony internetowej ipopematfi.pl

Informacje o dostepności usług IPOPEMA TFI:

  • sporządzone 3 lipca 2025 r.
  • przygotowane na podstawie artykułu 32 ust. 2 pkt 1 Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze  (Ustawa);

Usługi świadoczone przez IPOPEMA TFI:

    Odwołanie do standardów

    Strona internetowa została zaprojektowana i rozwijana w oparciu o wytyczne WCAG 2.1 na poziomie AA, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. oraz Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA).

    Status zgodności z ustawą

    Deklaracja dotyczy całej strony internetowej ipopematfi.pl. Inne serwisy lub systemy zewnętrzne (np. systemy transakcyjne) mogą podlegać osobnym deklaracjom dostępności.

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

    Stan dostępności strony internetowej ipopematfi.pl

    Na stronie internetowej wdrożono wtyczkę dostępności Eye One, która oferuje szereg funkcji wspierających użytkowników o różnych potrzebach poznawczych, wzrokowych i motorycznych. Funkcje wtyczki obejmują m.in.:

    • zmianę rozmiaru treści,
    • zmianę wysokości linii,
    • zmianę odstępu między literami,
    • zmianę czcionki na przyjazną dyslektykom,
    • podkreślanie linków,
    • zmianę wyrównania tekstu (do lewej, środka, prawej),
    • tryb wysokiego kontrastu,
    • tryb monochromatyczny,
    • regulację jasności,
    • regulację nasycenia,
    • zatrzymywanie animacji i dźwięków,
    • ukrywanie obrazków,
    • nawigację klawiaturą,
    • wirtualną klawiaturę ekranową,
    • rozszerzony focus elementów interaktywnych,
    • maskę do czytania,
    • przewodnik czytania,
    • alternatywną nawigację poprzez mapę strony,
    • możliwość zmiany rozmiaru kursora.

    Wtyczka Eye One oferuje również funkcje zaawansowane:

    • Voice Over – funkcja odczytywania na głos treści strony,
    • Podsumowanie treści – automatyczne streszczanie zawartości strony,
    • Generowanie alternatywnych opisów multimediów – automatyczne tworzenie brakujących opisów obrazów i materiałów wideo z wykorzystaniem technologii AI.

    Niespełnione wymagania

    Na stronie korzystamy z platform zewnętrznych: mediów społecznościowych, serwisów transakcyjnych oraz wtyczek niezależnych dostawców. Wszelkiego rodzaju odtwarzacze multimedialne usługodawców zewnętrznych, treści osadzone oraz powiązany z nimi czat mogą być nieraz opisane w różnych językach (zazwyczaj angielskim).

    Dodatkowo, archiwalne dokumenty w formacie PDF, dynamiczne wykresy, a także integracje z zewnętrznymi serwisami mogą nie spełniać w pełni wymagań dostępności cyfrowej.

    Powody braku spełniania wymagań

    Nie mamy wpływu na działanie treści osadzonych firm trzecich ani na dostępność dokumentów archiwalnych.

    Kompatybilność z technologiami wspomagającymi

    Strona została przetestowana i jest kompatybilna z popularnymi technologiami asystującymi, w tym:

    • czytnikami ekranu: NVDAJAWSVoiceOver,
    • czytnikami brajla,
    • wirtualną klawiaturą i funkcją powiększenia,
    • najnowszymi wersjami przeglądarek: ChromeFirefoxSafariEdge na komputerach i urządzeniach mobilnych.

    Działanie z technologiami asystującymi

    Strona internetowa została przetestowana z wykorzystaniem technologii asystujących, takich jak NVDA, JAWS oraz VoiceOver. Serwis działa poprawnie w najnowszych wersjach przeglądarek Chrome, Firefox, Safari i Edge.

    Alternatywne formaty treści

    Brak dostępnych alternatywnych formatów treści.

    Obsługa urządzeń mobilnych

    Strona internetowa jest w pełni responsywna, a jej funkcje dostępności zostały zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów), zgodnie z wytycznymi WCAG.

    Udogodnienia w podpisywaniu umów

    Osoby niewidome, niedowidzące lub osoby, które nie potrafią czytać mają możliwość samodzielnego podpisania umowy z IPOPEMA TFI S.A. w obecności dwóch pracowników placówki oraz dodatkowo świadka – osoby zaufanej Klientowi (na wyraźne jego życzenie). W takich przypadkach możliwe jest odczytanie umowy przez pracownika placówki, a także – w przypadku obsługi Klienta, który nie pisze – złożenie podpisu za pomocą odcisku palca (obok złożonego przez Klienta odcisku palca pracownik wpisze imię i nazwisko Konsumenta, złoży swój podpis, przystawi pieczątkę i dopisze informacje o przyjęciu dyspozycji).

    Dostarczanie dokumentów

    Dokumenty mogą być dostarczone w dowolnym formacie – zgodnie z wnioskiem złożonym przez Konsumenta, m.in.:

    • możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego – po złożeniu stosownego wniosku,
    • możliwość otrzymania dokumentów w formie wydruku w alfabecie Braille’a – po złożeniu stosownego wniosku.

    Dostępność architektoniczna

    Adres: ul. Próżna 9, 00-107 Warszawa,

    W placówce IPOPEMA TFI S.A.:

    • zapewniamy, aby obsługa odbywała się w oddzielnym pokoju,
    • dbamy o to, aby nasza komunikacja była jasna, zrozumiała i przyjazna,
    • nasi pracownicy znają zasady obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami.

    Obsługa reklamacji związanych z dostępnością

    Konsument ma prawo złożenia do IPOPEMA TFI S.A. reklamacji na niezapewnianie spełniania wymagań dostępności przez produkt lub usługę stosownie do przepisów ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu niezgodności.

    Reklamacja może być złożona:

    1. W formie pisemnej:

      • osobiście w IPOPEMA TFI S.A.,
      • przesyłką pocztową na adres: ul. Próżna 9, 00-107 Warszawa,
         
    2. Ustnie:

      • telefonicznie na numer Infolinii: 22 123 01 49, 22 123 01 59
      • osobiście w IPOPEMA TFI S.A.;
         
    3. Mailowo:

      • na adres poczty elektronicznej: reklamacje@ipopema.pl

    Reklamacja zawiera:

    • imię i nazwisko konsumenta,
    • adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem,
    • wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy reklamacja,
    • wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez podmiot gospodarczy.

    Reklamację, która nie zawiera ww. informacji, pozostawia się bez rozpatrzenia. Reklamacja może zawierać wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez produkt albo usługę.